مجموعۀ هفده‌جلدی داستان‌های سواد مالی منتشر شد

مجموعۀ هفده‌جلدی داستان‌های سواد مالی منتشر شد

آموزش سواد مالی به کودکان 6 تا 10 سال

«سواد مالی» مهارت‌های مهم زندگی را به کودکان می‌آموزد و به‌آن‌ها یاد می‌دهد چرا و چطور پس‌انداز کنند، چگونه با سرمایه‌گذاری، هم ارزش پول‌شان را حفظ کنند و هم در آبادانی کشورشان مشارکت داشته باشند، با راه‌های درست کسب پول و درآمد آشنا شوند، از کودکی به کارآفرینی و ارزش‌آفرینی بپردازند. با محدود بودن پول و نامحدود بودن خواسته‌ها آشنا شوند و ... .

از آنجا که داستان‌‌گویی یکی از بهترین شیوه‌های آموزشی به کودکان محسوب می‌شود، این مفاهیم به شیوه‌ای جذاب و در قالب مجموعه 17 جلدی داستان‌های آموزش سواد مالی منتشر شده است. داستان‌ها، زندگی و آیندۀ کودکان را می سازند، کودکان با تک‌تک قهرمان ها هم‌ذات‌پنداری می‌کنند. خودشان را جای آن‌ها قرار می‌دهند و مثل آ‌ن‌ها در برابر اتفاق‌های مختلف، واکنش نشان می‌دهند. همین باعث می‌شود تجربه‌های گسترده‌ای به دست بیاورند. به موقعیت‌های مختلفی فکر کنند، و این یعنی رشد. یعنی یادگیری.

این مجموعه، از میان پرفروش‌ترین و معتبرترین کتاب‌های داستانی سواد مالی در جهان، به همت «آکادمی هوش مالی» انتخاب و ترجمه شده و توسط انتشارات قدیانی انتشار یافته ‌است.

مهم‌ترین مفاهیم سواد مالی که این داستان‌ها، به صورت هنرمندانه به آن‌ها پرداخته‌اند عبارتند از:

    تفاوت نیاز و خواسته
    کارآفرینی و فروش
    چگونگی انتخاب هدیه برای دوستان و اعضای خانواده
    فرایند تولید کالا
    اهمیت ساده‌زیستی و تجربۀ زندگی خوب
    پول‌توجیبی، لزوم و روش پس‌انداز
    خرید و نحوۀ مواجهه با تبلیغات گوناگون
    راه‌اندازی شغل و کسب در‌آمد

عناوین این هفده جلد داستان سواد مالی و قیمت آن‌ها را می‌توانید در جدول روبه‌رو ببینید:


کتاب‌های صوتی نیز فرصت مغتنمی برای آموزش کودکان است. کتاب‌های صوتی مجموعۀ 17جلدی سواد مالی در واقع نمایش‌نامۀ صوتی هستند. قصه‌گویی همراه با شنیدن آواهای متناسب و موسیقی کمک می‌کند کودکان تصویرهای خلاقانه‌تری بسازند و تغییر رفتار عمیق‌تر صورت گیرد.