بی‌خبری خوش‌خبری نیست

رابطه زنان و مطالب اقتصادی

رابطه زنان و مطالب اقتصادی

تلوزیون، رادیو، روزنامه‌ها و مجلات، پر هستند از مطالب اقتصادی. مطالبی که نه دوست‌شان داریم و نه اصلاً می‌فهمیم‌شان. اما واقعیت زندگی این‌طور نیست. زندگی پر است از اتفاقات و تصمیم‌های اقتصادی. چیزهایی که بر جزء به جزء زندگی ما تأثیر می‌گذارند.

درست مانند دانش‌آموزانی که درسی را دوست ندارند و آرام‌آرام از آن فاصله می‌گیرند؛ و به راحتی یک چرخه منفی شکل می‌گیرد؛ دوست نداشتن آن درس و کم‌تر خواندن آن و بعد از مدتی، ضعیف‌تر شدن در آن درس و کم‌تر دوست داشتن آن. رابطه زنان و اقتصاد هم همین طور است. عدم علاقه به آن کم‌کم منتهی شده است به نفهمیدن آن و بعد هم بیزاری از آن.

انبوه اخبار ضد و نقیض موجود در کانال‌ها و سایت‌ها و طولانی بودن اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هم نور علی نور شده و باعث گردیده عطای آن را به لقایش ببخشیم.

اما باید به یاد داشته باشیم بی‌خبری، خوش خبری نیست و آن چه نمی‌دانیم می‌تواند به ما آسیب بزند. نقش‌آفرینی زنان در حوزه‌های گوناگون به صورت روزافزونی گسترش یافته، اما نگرش آن‌ها به اقتصاد، کم‌تر، از این شتاب تبعیت کرده است.

دو قدم ساده برای ساخت این رابطه

رخدادها و روندهای اقتصادی تأثیر مستقیمی بر کار و درآمد و زندگی و رفاه ما دارد. پس بکوشیم، این چرخه منفی را به دو قدم ساده و کوچک بشکنیم؛

  1. یکی دو سایت یا کانال خبری معتبر را شناسایی کنیم و در زمان‌های مشخصی از روز به آن‌ها سر بزنیم و اخبار را مطالعه کنیم. سایت‌ها و کانال‌هایی که تعداد اخبار کم‌تر و مهم‌تری را با زبانی ساده‌تر منتشر می‌کنند. در ابتدا، شاید این کار برایمان، کمی سخت باشد. اما به مرور، وضعیت بهتر خواهد شد.

  2. هر روز، یک اصطلاح مالی یاد بگیریم. هم‌زمان با خواندن اخبار اقتصادی، سعی کنیم، از یکی از مفاهیم اقتصادی سر در بیاوریم. پس از گذشت مدت زمانی کوتاه از اجرای این کار، مطالعۀ اخبار اقتصادی رنگ دیگری به خود خواهد گرفت.

هشتگ‌های مرتبط


نظر خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی