حمید جبلی، مهمان ویژۀ نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه»

حمید جبلی، مهمان ویژۀ نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه»

دومین نمایش سواد مالی آکادمی

حمید جبلی، استاد دانشگاه، بازیگر، فیلمنامه‌نویس، کارگردان، صداپیشه و عروسک‌گردان برجستۀ کشور، همراه با کودکان به تماشای نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» نشست. نمایش‌های عروسکی «شهر موش‌ها» و «داستان‌های کلاه‌قرمزی» از جمله کارهای او است که در ذهن دو نسل از جامعۀ ما نقش بسته و جاودانه شده است.

«کی با من پیتزا می‌پزه؟» بر اساس یکی از قصه‌های مجموعه داستان‌های سواد مالی آکادمی هوش مالی برای کودکان روایت شده است. این نمایش سی‌وپنج‌دقیقه‌ای با تکنیک عروسکی دستکشی اجرا می‌شود. کودکان در این نمایش با مفاهیم مختلف سواد مالی آشنا می‌شوند، مانند خرید هوشمندانه، اهمیت فهرست خرید، همکاری و مشارکت در انجام کارها. پس از شهر طلا، نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» دومین نمایش سواد مالی تولیدشده در آکادمی هوش مالی است که حامد زحمتکش، کارگردان، بازیگر و برنامه‌ساز باسابقۀ تلویزیون، نویسنده، طراح و کارگردان آن بوده است.

حمید جبلی، کارگردان مطرح نمایش‌های کودک و نوجوان، ضمن دیدن نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟»، با آفرینشگران این نمایش گفت‌وگو کرد و نکات ویژۀ آن را برشمرد. جبلی این نمایش را بسیار شیرین و برای بچه‌ها آموزنده دانست. در این ویدئو، گوشه‌هایی از بازخور این کارگردان به نمایش را می‌بینید:

هم‌زمان با اجرای نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» در مرکز تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهمانان دیگری نیز به تماشای این نمایش می‌نشینند.

دکتر رحمت امینی، استاد دانشگاه، نویسندۀ ده کتاب و ده‌ها مقاله و داور جشنواره‌های نمایشی متعدد در کشور، دبیر جشنوارۀ بین‌المللی تئاتر فجر و عضو شورای تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش؛ آقای داوود زارع، نویسنده، کارگردان، بازیگر و طراح صحنۀ تئاتر، مدرس و مدیر هنری و سرکار خانم نرگس اصغری، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر از دیگر بازدیدکنندگان نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟» بودند.