رونمایی از 10 کتاب داستان سواد مالی کوکان

رونمایی از 10 کتاب داستان سواد مالی کوکان

از مجموعه 40 جلدی داستان‌های سواد مالی برای کودکان دورۀ دوم دبستان

 مراسم رونمایی از 10 کتاب داستان سواد مالی، از مجموعۀ 40 جلدی داستان‌های سواد مالی برای کودکان دورۀ دوم دبستان با حضور جمعی از همراهان آکادمی هوش مالی و خانواده‌های آن‌ها، پنجشنبه 10 اسفند 1402 در سالن همایش جم‌سنتر برگزار شد. با انتشار این 10 عنوان، مجموعه داستان‌های سواد مالی برای دانش‌آموزان دورۀ دوم دبستان، که پیش از این 30 جلد از آن منتشر شده بود، به 40 عدد رسید.

این 10 عنوان کتاب، از میان پرفروش‌ترین و معتبرترین داستان‌های سواد مالی در جهان، توسط «آکادمی هوش مالی» انتخاب و ترجمه شده و در انتشارات قدیانی منتشر شده ‌است.  آکادمی هوش مالی تاکنون نزدیک به 70 عنوان داستان سواد مالی برای کودکان تهیه کرده است که در بیش از 400 هزار نسخه منتشر شده است. کتاب صوتی 40 عنوان از این داستان‌ها نیز منتشر شده است و نمایش‌های برخی از آن‌ها نیز تهیه و به اجرا در آمده است.  

عناوین این کتاب‌ها عبارت‌اند از:

قرض بابرکت: جلد سی‌ویکم از مجموعۀ 40جلدی داستان‌های سواد مالی برای دانش‌آموزان است که آن‌ها را با مفاهیم مهم سواد مالی از جمله وام، مدیریت پول، دستیابی به اهداف مالی و کارآفرینی آشنا می‌کند. داستان که بر اساس زندگی واقعی پسربچه‌ای در غنا نوشته شده، به موضوع وام قرض‌الحسنه و دستیابی به اهداف مالی و ساختن دنیایی بهتر می‌پردازد.

رشد پس‌انداز من: هدف پس‌اندازی از مهم‌ترین مفاهیم سواد مالی است که این کتاب به کودکان می‌آموزد. آن‌ها در جلد سی‌ودوم از مجموعه داستان‌ها با پسربچه‌ای همراه می‌شوند که رؤیای خریدن دوچرخۀ محبوبش را دارد.

خریدن دوچرخه: جلد سی‌وسوم از مجموعۀ 40جلدی داستان‌های سواد مالی برای دانش‌آموزان است که آن‌ها را با مفاهیمی مانند  پس‌انداز، مسئولیت‌پذیری و دستیابی به اهداف مالی آشنا می‌کند.

دخترک صحاف: جلد سی‌وچهارم از این مجموعه، به موضوع کسب‌وکارهای خانوادگی می‌پردازد. کودکان با خواندن این داستان به ارزش کار پی می‌برند.
شرکت خانوادگی: این کتاب که بر اساس داستان واقعی خانواده‌ای در آمریکا نوشته شده، مفاهیم بسیاری از سواد مالی را در بر دارد. خواهر و برادرهایی که کسب‌وکارشان را راه می‌اندازند، آن را توسعه می‌دهند، بچه‌های دیگر را استخدام می‌کنند، پول‌شان را سرمایه‌گذاری می‌کنند و در نهایت، به هدفی بزرگ، که پس‌انداز پول کافی برای شهریۀ دانشگاه است، دست می‌یابند.

جشن نیکوکاری: جلد سی‌وششم از این مجموعه به موضوع بخشش می‌پردازد و کودکان را با کار داوطلبانه و اهمیت صرف زمان و پول برای نیازمندان آشنا می‌کند.

مدیریت پول: در این داستان، کودکان با روش‌های مختلف پرداخت پول و همچنین روش‌های مدیریت پول‌توجیبی‌شان که متناسب با سن آن‌هاست، آشنا می‌شوند.

روش‌های پرداخت پول: خرید مقایسه‌ای، تهیۀ فهرست خرید و انواع کارت‌های بانکی از جمله مفاهیم مهم سواد مالی است که در جلد سی‌وهشتم از این مجموعه آموزش داده می‌شود.

پول زور: هر چند پس‌انداز و کنار گذاشتن پول برای آینده‌ای بهتر و امن‌تراز اهمیت بالایی برخوردار است اما خرج پول و کمک به دیگران نیز از جمله آموزه‌های سواد مالی است که کودکان باید بیاموزند. ریسک دارایی، مدیریت پول، بخشش و مالیات از مهم‌ترین مفاهیم سواد مالی است که این کتاب در بر دارد.

قصه‌های پول و بازار: کتاب‌های مصور جذابیت بسیاری برای کودکان دارند. دراین کتاب که شامل چهار بخش مختلف است، کودکان با مفاهیم مالی و اقتصادی، از جمله مفهوم پس‌انداز، کارت اعتباری، مالیات، انتخاب و هزینه‌فرصت آشنا می‌شوند.

برای تهیۀ این کتاب‌ها به فروشگاه اینترنتی آکادمی هوش مالی مراجعه کنید.